Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

For kjøp hos Lakkspesialisten AS gjelder følgende betingelser på alle varer og forsendelser.

1. Partene

Selger er Lakkspesialisten AS, Adresse: Jonstadveien 6, e-post: firmapost@lakkspesialisten.no, tlf: 55154150, organisasjonsnummer: 947388495, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

2. Priser

Prisene er i norske kroner inklusive merverdiavgift fra Lakkspesialisten AS sitt lager. For innloggede bedriftskunder oppgis priser eksklusiv merverdiavgift. Det tas forbehold om feil i prislisten.

3. Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at Lakkspesialisten kan lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Lakkspesialisten vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du rett til å få innsyn i den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

4. Betaling

Når du betaler med kort håndteres betalingen av vår betalingspartner for å garantere rask og sikker betaling.

Vi benytter en betalingsløsning fra Bambora og du kan betale med Visa eller Mastercard. Bambora garanterer for sikkerheten til dine data. Bambora lagrer dine personlige opplysninger i en database beskyttet med brannmurer. Tredjepart vil ikke få tilgang til dine personopplysninger eller kredittkortnummer.

Slik gjør du for å betale med kort:

  • Personer som bestiller varer/betaler faktura hos oss må være over 18 år. Dersom du er under denne alder må du få en myndig person til å bestille/betale for deg.
  • Når du har lagt produktene du vil handle i handlekurven, går du videre til kassen. Fyll ut dine personlige opplysninger.
  • Trykk på "Til betaling". Du blir da sendt videre til Bambora sine sider hvor du kan fylle inn din kredittkort-informasjon trygt og enkelt.
  • Pengene reserveres på din konto. (Når pengene er reservert betyr det at de ikke er tilgjengelig for deg men heller ikke overført til Lakkspesialisten as).

Når varene er sendt vil totalbeløpet trekkes fra din konto.

Lakkspesialisten as lagrer aldri informasjon om ditt kort. Vår betalingspartner, Bambora benytter Secure Socket Layer (SSL) ved overføring av personlig informasjon. SSL lager en sikker (kryptert) forbindelse mellom din maskin og Bambora. På denne måten kan informasjonen overføres trygt uten at uvedkommende kan lese den underveis.

Selve transaksjonen blir håndtert av Bambora, og dette gir deg en trygg og sikker handel.

5. Kundeinformasjon

Lakkspesialisten AS vil lagre dine kundeopplysninger, men aldri videreselge/formidle disse videre uten kundens samtykke.

6. Leveringstid

Forventet leveringstid er 3-7 dager. Visse produkter kan ha lengre leveringstid. Vi reserverer oss for at vi kan være utsolgt for en vare samt at vår leverandør kan være tom på lager.

7. Levering

Alle varer sendes som normal servicepakke via Posten. Varen sendes fra Lakkspesialistens lager når ikke annet er skriftlig avtalt. Frakt er kostnadsfritt for kjøp over kr. 2999,-. For kjøp under dette beløpet koster frakten kr. 186,-.

Det er viktig at du henter pakken på Posten i tide. Uavhentede pakker vil bli belastet med et returgebyr pålydende kr. 200,-.

8. Retur/bytte

Du har alltid 14 dagers angrerett fra pakken er mottatt. For å kunne returnere må produktet være ubrukt. Originalemballasje og eventuelle merkelapper skal legges ved returen. Orginalembalasje må pakkes inn og du må ikke klistre returlapp på denne. Mottar ikke Lakkspesialisten AS produktet forsvarlig innpakket eller produktet returnert uten dette vil det tilkomme et gebyr på kr. 100,-. Returfrakt for kjøp over kr. 2999,- er gratis ved første kjøp. Returnerer du et produkt som har kjøpesum som er mindre enn kr. 2999,- eller det er andre gang du bytter koster retur kr. 125,-. Merk at dette krever angrerettskjema riktig utfylt.

Ved tilbakebetaling av varer som er returnert behandler vi dette førstkommende virkedag. Merk at i tillegg til dette er det egen behandlingstid hos kortselskapene som varierer fra 3-5 virkedager før du har beløpet disponibelt på konto.

Returadresse: 
Jonstadveien 6 
5146 Fyllingsdalen

9. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

10. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.


For ytterligere informasjon, ta kontakt med oss.

Betalingspartnere:
  • VISA logo - Vi tar imot betaling med Visa i vår betalingsløsning
  • Mastercard logo - Vi tar imot betaling med Mastercard i vår betalingsløsning